|
:. غرامت بیمه حوادث سرنشین و راننده |
|
مدارک لازم جهت رسیدگی به پرونده: |
|
۱٫ اصل و تصویر بیمه نامه مقصر حادثه
۲٫ اصل و تصویر گواهینامه رانندگی مقصر حادثه
۳٫ اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه
۴٫ اصل و تصویر کارت ملی راننده مقصر
۵٫ تصویر برابر اصل شده گزارشات مقامات انتظامی اعم از اولیه و نهایی
۶٫ تصویر برابر اصل شده گزارش کاردان فنی تصادفات یا کارشناسان رسمی دادگسترای
۷٫ تصویر برابر اصل شده اوراق بازجویی ( قبولی تقصیر طرفین حادثه )
۸٫ اصل صورتحسابهای مراکز درمانی
۹٫ اصل فرم تکمیل شده و گوهای پزشک معالج ( جهت تعیین نقص عضو بعد از معاینه پزشک معتمد بیمه گر )
۱۰ .مدارک فوت شامل ( جهت متوفین ) :
۱۰٫۱٫ معاینه جسد
۱۰٫۲٫ جواز دفن و خلاصه رونوشت وفات
۱۰٫۳٫ انحصار وراثت نامحدود
۱۰٫۴٫ قیم نامه ( در صورت وجود صغیر در ورثه )
۱۰٫۵٫ تصویر تمام صفحات شناسنامه باطل شده متوفی
۱۰٫۶٫ تصویر شناسنامه اولیاء دم
۱۱٫ رای دادگاه در صورت نیاز |
|
مراحل دریافت غرامت بیمه حوادث سرنشین و راننده : |
|
۱٫ مراجعه اعلام کننده خسارت اعم از مالک / بیمه گذار / راننده مقصر یا نماینده قانونی ایشان به منظور تکمیل برگ اعلام خسارت و ارائه مدارک مندرج در ردیفهای اول لغایت چهارم پشت فرم
۲٫ مراجعه مصدوم یا اولیاء دم متوفی به منظور دریافت نامه رسمی از واحد خسارت به مراجع انتظامی و قضایی جهت اخذ مدارک مندرج در بندهای پنج و ششم پشت فرم
۳٫ در صورت مصدومیت ارائه مدارک مندرج در بند هفتم پشت فرم
۴٫ در صورت مصدومیت به منظور تعیین نقص عضو و تکمیل مدارک مندرج در بند هشتم توسط پزشک معالج و عودت آن به واحد خسارت ( اولین معاینه جهت تعیین نقص عضو شش ماه پس از حادثه صورت می پذیرد )
۵٫ در صورت فوت ارائه تمامی مدارک مندرج در بند نه الزامی است
۶٫ در صورت نیاز حسب مورد ارائه رای دادگاه الزامی است
۷٫ در صورت عدم وجود منع قانونی دریافت خسارت توسط مصدوم یا بازماندگان متوفی |
|
کد فرم ۳۱۹۸ – ۹/۸۷ |
|
|
:. راهنمای دریافت خسارت بیمه های آتش سوزی |
|
مدارک لازم زمان اعلام خسارت بیمه های آتش سوزی : |
|
۱٫ اعلام خسارت کتبی (بیمه گزار – نماینده)
۲٫ کپی بیمه نامه و ضمائم مربوطه
۳٫ ارائه شماره تماس بیمه گذار جهت هماهنگی های لازم برای تعیین زمان بازدید از موارد خسارت دیده
۴٫ صورت ریزادعائی خسارت شامل مشخصات موارد آسیب دیده با قید ارزش ریالی به صورت تفکیک
۵٫ کپی روزنامه رسمی و آخرین تغییرات (شخصیت حقوقی)
۶٫ کارت شناساس معتبر |
|
|
|
:. راهنمای دریافت خسارت بیمه های مهندسی |
|
مدارک لازم جهت پرداخت خسارت بیمه های مهندسی : |
|
۱٫ اعلام خسارت توسـط بیمه گذار بهمراه شماره تماس به منظور هماهنگی جهت بازدید کارشنـاس (در صورت لزوم).
۲٫ بازدید کارشناس و برآورد خسارت .
۳٫ تحویل مدارک مورد نیاز (جواز ساختمانی ، قرارداد انجام پروژه ، نقشه های اجرائی و غیره) .
۴٫ بررسی پرونده توسط کارشناس و تطبیق با شرایط و مقررات بیمه نامه.
۵٫ ارسال پرونده به حسابداری جهت صدور چک و حواله .
۶٫ تحویل چک به زیاندیده در قبال امضاء مفاصا حساب . |
|
|
|
|
|
|